čtvrtek 15. ledna 2015

Recenze: O jazýček kratší; Vivien Rose


Nava 2007; 149 stran

Tahle knížka s dlouhým jazykem může podle anotace vypadat jako neškodná komedie o nevěře, ale musím vás vyvést z omylu, protože je to pěkně drsný maso. A věřte mi, že ke konci půjde o víc, než jen o jazyk…

Alena, Kamila a Gábina jsou kamarádky od základní školy, a každá si zařídila život po svém: Alena je sympatická účetní, Kamila si nabrnkla boháče a náležitě si užívá luxusu, a Gábina se stala obtloustlou, ale spokojenou matkou dvou ratolestí. A právě Gábina se jednoho dne dozví o manželově poměru s místní mladou zpěvačkou. Kamarádky dají hlavy dohromady a rozhodnou se zosnovat krutou pomstu, která všem ukáže, že manželé se krást nemají. Co takhle jí uříznout jazyk? Bude to dostatečná pomsta?

Během čtení mě několikrát napadlo, že zlo plodí zlo - čím více jsou ony tři ženy naštvanější, tím horší věci se dějí, ať už jde o zbabělého manžela, protivnou šéfovou nebo neschopného milence. Humorný příběh se pak nenápadně přetaví do napínavého thrilleru, kdy se zatajeným dechem sledujete jednu řetězovou reakci za druhou.

Kniha se mi i přes znepokojující scény líbila. Rovněž oceňuji otevřený konec, který dokazuje, že Jarda, Gábinin manžel, je vážně ztracený případ…

Slovo závěrem: ,,Víte co řekla Marilyn Monroe? Chlap je jako koberec. Když ho na poprvý správně položíš, můžeš po něm celej život šlapat.‘‘ (citace z knihy)

85%

1 komentář:

  1. To zní dost děsivě! (teprve dneska jsem objevila tvůj blog, takže se neděs, že tady komentuju jako nějaký fanatik :D) Teď mám za sebe trošku špatné svědomí, že chci už hrozně dlouho znovu přečíst svět podle garpa (protože kdo by si u uříznutého jazyka nevzpomněl na stoupenkyně Ellen Jamesové, že ano). Právě mi došlo, jak mě irituje slovo jazýček o_O

    OdpovědětVymazat