středa 12. listopadu 2014

Recenze: Seznam přání; Eoin Colfer

Albatros 2006
211 stran

Čtrnáctiletá Meg Firnová to doma nemá lehké. Po smrti matky zůstala na krku svému nevlastnímu otci, který není zrovna příklad vzorného rodiče. Zajímá ho jen jeho televize, peníze, jídlo a pití. Meg proto v nouzi souhlasí s Krkounem, místním grázlem číslo jedna, že se společně vloupají do bytu jednoho důchodce, vezmou prachy a zmizí. Ona tak bude mít dostatek financí, aby mohla odjet od otce pryč a začít někde jinde. Jenomže celá akce se zvrtne a Meg nešťastnou náhodou zemře.

Když se má rozhodnout, kam půjde (nebe, peklo), zjistí se, že má v sobě stejně dobra jako zla. A tak je vrácena jako duch zpátky na zem, kde má nasbírat buď více dobra nebo zla. Ke své hrůze Meg zjišťuje, že byla poslána k onomu důchodci, kterého se snažila okrást. A ten má seznam šílených přání, které si chce s její pomocí před svou vlastní smrtí splnit…

Samozřejmě tady je i záporák, Lovec duší, který má Meg zabránit v konání dobra, protože sám Pekelný vládce usiluje o její duši. Jak tohle celé dopadne?

Tahle kniha je pro mě příjemným překvapením. Z krátké anotace na zadní straně knihy jsem totiž nebyl zrovna dvakrát chytrý, ale šel jsem do toho a vůbec nelituju! Rovněž použití technologií bylo skvělé - kdo to kdy viděl, aby si démoni telefonovali nebo používali počítače, díky kterým zvětšují svým Lovcům mozkovou kapacitu?

Seznam přání je čtivý, vtipný a ke konci správně napínavý. Meg jsem si zamiloval pro její drzost a smysl pro humor. Rozhodně bych neváhal tuhle knihu dát jak dítěti, tak dospělému, protože si myslím, že si v ní každý něco najde.

100%

5 komentářů:

  1. No konečně někdo, kdo taky knihu řádně ocenil! :) :D

    OdpovědětVymazat
  2. Kruci, tahle kniha vypadá více než zajímavě! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Od Colfera jsem četla celou sérii Artemise Fowla, vlastně ne úplně celou... poslední díl mi právě dneska přišel v balíku... ;-) Líbí se mi jeho styl psaní a věřím, že mě Seznam přání taky nadchne... Až se k němu někdy v budoucnu dostanu... :-)

    OdpovědětVymazat