neděle 23. listopadu 2014

Hunger games: Mockingjay part 1



Byl čtvrtek, já měl narozeniny, a tak jsem si říkal, čím bych si mohl udělat radost. S kámoškama jsem byl domluvený, že na HG půjdeme, ale až v pátek. Rozhodl jsem se teda, že do kina půjdu dřív. Když mám ty narozeniny…



Hned ze startu mě otrávily půlhodinové reklamy - za to bych měl dostat nějakou slevu! Nechápu, proč jsou lístky tak drahé, když tržby z reklam musí mít hodně slušné, ale to teď nechci řešit.
Co mě naopak potěšilo, byla intimita kina - vzhledem k tomu, že byl čtvrtek, dorazilo cca 15 lidí? Dvě holky k tomu v polovině promítání odešly. Asi se u filmu moc nudily… Nicméně, nikde žádná tlačenice, takže spokojenost sama :)

Film začal dobře. Čučel jsem na plátno a obdivoval herecké výkony Jennifer Lawrence (i když později mi to její bulení a nepřítomné pohledy lezly trochu na nervy). Těšil jsem se taky na prezidentku Coinovou v podání Julianne Moore. Nezklamala mě. Navíc oceňuji informace o prezidentčině manželovi a dceři, které v knize nebyly (nebo si je už nepamatuju?). Působila na mě pak víc lidštějším dojmem. Na konci filmu mě naštvali tím, že tam nedali měnícího se reprodrozda, jak tomu bylo u předchozích dvou filmů. A přitom na reprodrozda jsem se těšil snad ze všeho nejvíc :D

Akční scény se střídají s těmi neakčními (kterých je podstatně víc). Holky se shodly na tom, že film je začal pořádně bavit až ve chvílích, kdy se něco dělo.
Dostalo mě, když se ke mně kámoška naklonila, a ptala se mě: ,,Bude tam už nějaká akce?‘‘ To bylo těsně před tím, než Katniss odletěla do osmičky. Akce byla, to ano, ale ono If we burn, you burn with us! ze kterého mě v traileru mrazilo v zádech, z jejího dlouhého monologu vyznělo jaksik do prázdna. Nemělo to prostě ten uau efekt.

Effie Trinketová /pardon, Cetkie/ byla skvělá. Oživila atmosféru a přinesla do filmu humor a vtip. Miluju všechny scény s ní, hlavně tu s kávou. Nicméně zásadně nesouhlasím s jejími slovy, že Katniss bude nejlépe oblečený rebel v historii. Ten její kostým byl moc obyčejný. A černý odznak reprodrozda? Proč černý? Vždyť pak nešel ani vidět! Měli ho nechat zlatý… Cinnas final touch se tedy moc nepovedl, krom chráničů ramen s motivem křídel.



Při druhém shlédnutí jsem si víc všímal nedokonalostí, nedostatků a nelogičností. Po vizuální stránce se mi film líbil, ale opakování záběrů, resp. stejných lokalit (12tý kraj) mi přišlo… Jako šetření peněz? Mohli tam přeci nacpat i jinou část dvanáctky, krom radnice a Vesnice vítězů. A rozdělení na dva díly mi pořád přijde jako blbý nápad. V pohodě by se dal natočit jeden film - když to šlo u jedničky a u dvojky, proč by to nemohlo jít i u trojky? Jo, aha. V pokladně by jim pak chyběly peníze…

Mockingjay byl dobrý, ale rozhodně nedosáhl kvalit Catching fire, kdy jsem po skončení filmu seděl zaražený v sedačce a omámeně civěl na titulky. Dvojka mě tak moc překvapila a ohromila! Trojka bohužel ne, i když je teda lepší než první díl, který mi pořád přijde jako nejslabší. Nebo ne? Uvidíme, co přinese druhá část. Po tom, co mi předvedli v první části, mám i docela strach. Ale budu věřit, že se jim to nakonec povede. Přeci jen se tam stane tolik věcí… Prosím, prosím, ať to neposerou!!!



Cinema city taky měli/mají speciální akci. Když si koupíte HG menu (115,-) dostanete klíčenku s reprodrozdem zdarma. Jen co jsem se to dozvěděl, letěl jsem si pro klíčenku do kina, koupil menu, drapl reprodrozda a jel domů :D
Klíčenka je hezká, se stojánkem, který se dá zasadit do kelímku, viz. foto. Reprodrozd je krásně propracovaný, jen… je moc velký! Samozřejmě jsem z klíčenky hned udělal přívěšek, ale je tak nápadný, že ho zřejmě nebudu nosit moc často. Oproti tmu oficiální odznak je malý a decentní. I tak mám ale rád oba dva :)



Teď něco málo k hudbě, protože i ta k filmu neodmyslitelně patří. Píseň od Lorde (Yellow flicker beat) se mi ze začátku vůbec nelíbila. Dokonce jsem si říkal, to snad ne, co to je za srajdu? Coldplay měli teda o hodně lepší song… Ale pak se karta obrátila. Tahle písnička perfektně vystihuje třetí díl, ať si každý říká co chce. Je prostě boží a už ji mám stáhnutou a pořád ji poslouchám (i při psaní tohole článku).


A krom toho mi tady hraje i Hanging tree. Ta scéna s přehradou, když k ní jdou, a přitom ji zpívají… I teď mě z toho mrazí v zádech. Oběšencův strom se vážně vyvedl (jsem zvědavý, jak si s tím poradí dabéři - přezpívají ji nebo ji nechají v originálním znění?).


Jak už jsem říkal, Mockingjay se mi líbil, ale po třetí už ho vidět nemusím. Doufám, že druhá část mě nezklame.



2 komentáře:

  1. Já půjdu do kina asi teď o víkendu a už se nemůžu dočkat. Četla jsem na třetí díl (film) už spoustu recenzí a filmoví kritici ho dost ztrhali. Samozřejmě ale knihu nečetl ani jeden z nich, což mi přijde u téhle filmové série jako základ. Když jsem totiž byla na jedničce a na dvojce tak sem ještě knížky přečtený neměla. I tak se mi to docela líbilo. A asi před 14 dnama jsem přečetla všechny naráz. No a (jak jinak) okamžitě jsem si pustila znova ty dva díly. Zážitek je z toho tak 300 násobnej :)

    Jinak dodatečně všechno nejlepší a ať se ti daří. A to v knižním světě i mimo něj ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si taky říkám, že ten, kdo nečetl knihu, ani netuší, proč, a hlavně jaký účel mají psí mutové na konci jedničky... A je toho samozřejmě víc :) Souhlasím s Tebou, že knihy jsou základem, a bez nich by se do kina ani jít nemělo :D A líbila se Ti třetí kniha? Já osobně Sílu vzdoru považuju za nejslabší, ale to už jsme myslím psal v článku... :D

    Jinak děkuji :)

    OdpovědětVymazat