pondělí 3. srpna 2015

Srpen; měsíc nedočtených knih


Možná to znáte taky: rozečtete knihu, a pak vám do toho přijde jiná kniha, kterou si prostě musíte ihned přečíst. A nebo vás ta kniha tolik nezaujala, a tak jste si ji odložili ,,na potom,,.
 
Já mám takových knih několik, a tak jsem si řekl, že je na čase s tím něco udělat. Tak jako většina knihomolů totiž nemám rád nedočtené knížky.
 
 
Tou první jsou Dramata od Karla Čapka. Chybí mi dočíst Loupežníka a Věc Makropulos. Jsou to kratičké záležitosti, ale já se k tomu nemůžu od maturitních zkoušek dokopat! Teď budu mít konečně o důvod víc.
 
 
Dalším oříškem jsou Kanibalové Moiry Martingalové. Tuhle knihu jsem odložil po prvních třiceti stranách, protože toho na můj žaludek bylo moc. Navíc jsem strašpytel – číst o všech těch hnusných, krvavých vraždách, co se doopravdy staly (na rozdíl od hororových příběhů), a pak jít někam večer ven… Děkuji, nechci! Tak snad najdu odvahu a knihu tento měsíc dočtu.
 
 
Mládí v hajzlu: Mladík v exilu od C.D. Paynea sice rozečtené nemám, ale tenhle díl mám vytažený z boxu už hodně dlouho, což by se dalo počítat za neuzavřenou záležitost. Navíc mi všechny ty trampoty Nicka Twispa chybí. A po Kanibalech to bude skvělé odpočinkové čtení.
 
 
Harry Potter a Ohnivý pohár J.K. Rowlingové mě přestal bavit někde těsně před polovinou (no, těsně není přesné označení; cca 100 stran před polovinou je přesnější). Hermiona rozjíždí tu svou otravnou záchranu domácích skřítků, Harry ještě není vybrán jako čtvrtý do party a vůbec, příběh by se dal pěkně okrájet… Ale já se obětuju, a tu bichli dočtu. A s pátým dílem si pak dám hooodně na čas.
 
 
Nekromant Johanes Cabal Jonathana L. Howarda jsem odložil z toho důvodu, že jsem nebyl na tento typ humoru naladěn. Tak snad to bude v srpnu lepší. Zasekl jsem se před půlkou…
 
 
A posledním je Hedvábník od Roberta Galbraitha. Tady se už pomalu blížím ke konci. A právě pomalost děje mě donutila knihu vyměnit za něco svižnějšího. I když se mi zamlouvá téma a postavy, stejně šla zpátky do police. Vzhledem k tomu, že mi do konce chybí něco málo přes sto stran, asi s ní začnu jako s první.
 
Jsem zvědavý, kolik se mi toho nakonec podaří dočíst. Já doufám, že většina, protože ten pocit, že tam někde je nedokončený příběh, je nervydrásající…
 

7 komentářů:

  1. Nemám rada, keď mám nejaké knihy nedočítané. No aj tak mám v poličke asi tri. Kniha Kanibalové vyzerá super, ale nikde som ju nenašla. Škoda, rada by som si ju prečítala. Inak držím palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom tři? Tak to je paráda :) Kanibaly mám z Levných knih. Je to pěkně strašidelné čtení :D

      Vymazat
  2. Očividně pro tebe J.K.Rowling píše nezáživně a odložil jsi obě její knížky i když druhou psala na jiný žánr a pod pseudonymem :) Já jsem se zatím k žádné její "dospělácké" knížce nedostala. Zaprvé mám na seznamu spoustu věcí a zadruhé si tak nějak nechci ničit HP.. Ale uvidíme, možná se časem k nečemu dostanu. Asi začnu Voláním kukačky.
    Jinak já nepřečtené knihy v podstatě nemám (pokud se nejedná o odbornou literaturu). I když mě kniha štve a moc se mi nelíbí, pocit, že ji odložím a nechám nedočtenou, je tak hroznej, že se radši přemůžu a přelouskám ji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rowlingovou mám rád, jen prostě nemám na její knihy asi náladu nebo co :) Detektivky nejsou moje kafe. Ale Prázdné místo se mi líbilo, i když spousta lidí na to spíše nadávala...

      Vymazat
  3. Ooo, Harry Potter? To nechápem, štvorka je moja najoblubenejsia cast! Pri Hodvábnikovi to chápem skor, to je miestami dost pomale, ale stoji to za to! Ja som myslim za cely zivot nedocitala len jednu knihu, a to Idiota od Dostojevskeho, pretoze v polovici som vobec nechapala o co tam vobec ide a ked som si potom precitala na nete, o com to vraj je, bola som prekvapena :D Velmi tazke citanie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom jednu? Tak to u mě nehrozí :D Pár knih jsem už vzdal, nerad se mučím čtením :P Jinak zrovna dočítám Hedvábníka a pak se snad vrhnu i na Harryho :)

      Vymazat
  4. Já jsem odložila Lístky ve větru někde kolem 200 stránky.. Už mě to nebavilo tolik, jako Květy z půdy, ale mamce se to zatím líbí a protože bych ráda přečetla celou sérii, budu ji muset dřív nebo později dočíst. :) .. Taky jsem asi ve 3/4 knihy odložila Mlčení jehňátek. Moc mě to nebavilo.. Co se týká Harryho Pottera, tak filmy miluju, ale knihy jsem nečetla (ostuda!) .. Asi ve dvanácti jsem četla Tajemnou komnatu, ale to mě čtení ještě tolik nebralo, takže jsem ji nikdy netočetla. (Další rozečtená kniha :D) .. Od Rowlingové jsem četla jen Bajky Barda Beedleho a Famfrpál v průběhu věků. Bylo to krátké a odpočinkové čtení. :)
    O knížce Kanibalové jsem slyšela, ale ještě jsem na ni nikde nenarazila. Přečetla bych si ji ráda, protože se mi ještě nestalo, že by nějaká kniha (v podstatě ani film) byla na můj žaludek moc a já ji kvůli tomu odložila. Touha zjistit, jestli by to v tomto případě bylo jinak je tedy velmi lákavá. :D :)

    OdpovědětVymazat